مقالات روز

مرجع جدیدترین مقالات فارسی

مقالات روز

مرجع جدیدترین مقالات فارسی

راهنمای ساخت شبکه های خانگی

 امروزه شبکه‌های خانگی مجموعه‌ای از تجهیزات و فناوری‌های لوکس و غیرقابل دستیابی محسوب نمی‌شوند. بلکه سرویس‌های این نوع شبکه‌ها به اندازه‌ای ساده و کاربردی است که در بسیاری از خانه‌ها به نوعی فناوری استاندارد تبدیل شده‌اند. شبکه‌های خانگی امروزی با توجه به سه نیاز اصلی کاربران شامل دقت و ظرافت در برقراری ارتباط، نصب و کاربری ساده و فراهم کردن ابزارهای سرگرمی راه اندازی می‌شوند. 

 

کلمات کلیدی : ساخت شبکه خانگی ، راهنمای ایجاد شبکه خانگی



مشاهده مقاله

چـرا اکـثـر وب سـایـت‌هـای فارسی از فـونـت تـاهـومـا در طراحی است

از آنجـا که صفحـات وب در مرورگرهـای اینترنتی بارگذاری و مشاهده میشوند و مرورگرها نیز در رایانه کاربران نصب هستند بنابراین طراح وب سایت باید برای انتخاب فونت در صفحات وب سایت نکـات زیر را در نظر بگیرد:

فونت مورد استفاده باید از زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی کند.
این فونت باید در رایانه تمـامـ کاربران بطور پیش فرض نصب باشد تا کاربران برای مشاهده وب سایت دچار مشکل نشوند....

کلمات کلیدی : فونت تاهوما در طراحی سایت ، دلیل استفاده از فونت Tohamo  در طراحی سایت

 



مشاهده مقاله

whois چیست؟

توسط سرویس Whois که مخفف Who Is (به معنای چه کسی؟!) است میتوان مشخصات صاحب یک دامین را مشاهده نمود. این مشخصات در بانک اطلـاعاتی شرکتهای ثبت کننده دامین ذخیره میشود و بطور رایگان برای همه قابل دسترس است.

کلمات کلیدی : whois  چیست؟، درباره ی هویز، اطلاعات دامین

 

آموزش matlab در سایت تخصصی Matlab

نرم افزار MATLAB از جمله مهمترین و کاربردی ترین نرم افزار های مهندسی است که دامنه استفاده های آن تمام رشته های مهندسی را در بر گرفته است. زمینه هایی که متلب به آنها پرداخته است شامل مخابرات، کنترل، فازی، پردازش تصویر وصوت، معادلات دیفرانسیل جزئی، شبکه عصبی، سیستم های قدرت، ریاضیات، بانک اطلاعاتی، سیستم های هیبرید و... می باشد.

 

 

 

کلمات کلیدی : آموزش Matlab ، سایت تخصصی Matlab ، درباره ی متلب

 



مشاهده مقاله

SSL چیست؟

پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server ....Certificateها نیاز می باشد.

کلمات کلیدی : SSL چیست؟ ،کد کردن اطلاعات بین کاربر و وب ، جلوگیری از سرقت اطلاعات

 



مشاهده مقاله

ستارگان...

ستارگان گویهای بزرگی از گاز بسیار گرم هستند که به واسطه نورشان می درخشند. در سطح دمای آنها هزاران درجه است و در داخل دمایشان بسیار بیشتر است. در این دما ها ماده نمی تواند به صورتهای جامد یا مایع وجود داشته باشد. گازهایی که ستارگان را تشکیل می دهند بسیار غلیظ تر از گازهایی هستند که معمولا بر سطح زمین وجود دارند. چگالی فوق العاده زیاد آنها در نتیجه فشارهای عظیمی است که در درون آنها وجود دارد....

کلمات کلیدی : ستارگان ، ستاره شناسی ، درباره ی ستاره ها



مشاهده مقاله

مثلث برمودا

مثلثبرمودا درواقع مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی دارد. گه در روی بخشی ازاقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع شده است

کلمات کلیدی : مثلث برمودا ، مثلث برمودا چیست؟



مشاهده مقاله

خورشید....

خورشید ستاره ای است از ستارگان رشته اصلی که 5 میلیارد سال از عمرش می گذرد. این ستاره کروی شکل بوده و عمدتاً از گازهای هیدروژن و هلیم تشکیل شده است. وسعت این ستاره 4/1 میلیون کیلومتر (000/870 مایل) است...

 

 

کلمات کلیدی : خورشید ، جنس خورشید ، درباره ی خورشید



مشاهده مقاله

منظومه شمسی ....

تاکنون نظریات زیادی در مورد منشا منظومه شمسی و زمین ارائه شده است، در میان آنها ، دو نظر اساسی وجود دارد. اولی فرضیه برخورد نزدیک نام گرفته است...

 

کلمات کلیدی : منظومه ی شمسی چیست؟ ، منشا منظومه ی شمسی



مشاهده مقاله

چه بخوریم که دچار استرس نشویم؟ (مواد غذایی استرس زا)


استرس، فشاری است که در اثر تغییرات ایجاد شده در محیط به بدن تحمیل می شود. بعضی از استرس ها مفید هستند اما وقتی از کنترل خارج شوند، بدن به طرق مختلف از آنها رنج می برد.

استرس تحمیل شده، انرژی بدنی و ذهنی را تحت تأثیر قرار می دهد. بعد از استرس، کاهش انرژی ذهنی و بدنی، خستگی، بی خوابی، تحریک پذیری، افسردگی، افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افت قند خون، آسیب پذیری سیستم ایمنی و تغییر در وضعیت اشتها ایجاد می شود. مجموع موارد بالا، تأثیر نامطلوبی بر فعالیت فرد سالم گذاشته و باعث تضعیف بدن وی می شود. شاید، این سؤال برای شما پیش آمده که آیا غذا در کنترل و یا حتی ایجاد استرس مؤثراست یا خیر؟...

 

کلمات کلیدی : غذای استرس زا ، خوراکی آرامش بخش ، استرس چیست؟


مشاهده مقاله

سرطان

 

درمان سرطان ها(سینه -پروستات-و......)با طب آب درمانی متد (پرهیز از تمام خوردنیها+نوشیدن اب خالص) بمدت 10 الی 40 روز

کلمات کلیدی : سرطان ، درمان سرطان ها ، آب درمانی سرطان



مشاهده مقاله

بررسی‌ زندگی‌ امام‌ حسین‌(ع) (از ولادت‌ تا شهادت‌)

این‌ مقاله‌ براساس‌سرگذشت‌ و زندگانی‌ مقدس‌ سرور و سالار شهیدان‌ امام‌حسین‌(ع) تنظیم‌ گردیده‌، وهدف‌ از نوشتن‌ این‌ مقاله‌ یادآوری‌ و الگو قراردادن‌ زندگانی‌مبارک‌ ایشان‌،همانند مشعل‌ فروزان‌، در مسیر زندگی‌ همه‌ می‌باشد...

کلمات کلیدی : زندگی نامه ی بزرگان ، زندگی امام حسین (ع) ، ولادت امام حسین ، شهات امام حسین



مشاهده مقاله

22 بهمن، رویداد بزرگ تاریخی

پیروزی انقلاباسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود. بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود ازآن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

کلمات کلیدی : 22 بهمن ، رویداد بزرگ تاریخی ، روز پیروزی انقلاب اسلامی



مشاهده مقاله

عید نوروز چگونه شکل گرفت؟

انسان‏، از نخستینادوار زندگی اجتماعی، متوجه بازگشت و تکرار برخی از رویدادهای طبیعی، یعنی تکرارفصول شد. نیاز به محاسبه در دوران کشاورزی ، یعنی نیاز به دانستن زمان کاشت وبرداشت، فصل بندی ها و تقویم دهقانی و زراعی را به وجود آورد.

 

کلمات کلیدی : عید باستانی ایران ، عید نوروز ، شکل گیری عید نوروز



مشاهده مقاله

مفهوم اتساع زمان در نسبیت خاص

برابان گرین در کتاب The Elegant universe که در آن به بررسی و توضیح نظریه ریسمان می پردازد، سه تناقض اساسی که بین نظریه های فیزیکی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بوجود آمده بود راچنین بیان می کند:


1.تناقض بین نظریه حرکت نیوتن و الکترومغناطیس ماکسول : بنا برقوانین حرکت نیوتن اگر به اندازه ی کافی سرعت داشته باشیم میتوانیم از یک دسته پرتو نور پیشی بگیریم.درحالیکه بنا به قوانین ماکسول جنین چیزی امکان ندارد. این مساله بدست اینشتین و در نظریه نسبیت خاص او در سال 1905 حل شد.
...

کلمات کلیدی : اتساع زمان ، نسبیت ، نسبیت خاص



مشاهده مقاله

مهندسی معکوس تست های کنکور

روش دسترسی به پاسخ درست تست بر اساس احتمالات

در این مقاله ما قصد داریم با استفاده از اصول مهندسی معکوس و استفاده از ابزارهای قدرتمند آمار و احتمالات و بحث های روان‌شناسی نحوه‌ی کاهش تردید بین جواب‌های چهارگزینه‌ای به سه‌گزینه‌ای و در نهایت تک‌گزینه‌ای و کشف گزینه‌ی صحیح با درصد احتمال صحت بالا را برای شما تشریح کنیم. کارآیی خارق‌العاده‌ی این روش‌ها هنگامی آشکار‏ می‏شود که شما نتایج آن را روی کنکورهای برگزار شده‌ی دوره‌های قبل تست و ارزیابی کنید.

 

کلمات کلیدی : مهنسی معکوس ، تست کنکور ، پاسخ تست با شانس و احتمال



مشاهده مقاله

الفبای فیزیک - انرژی الکتریکی

بار الکتریکی ...

وقتی تکه ای از پلاستیک را با یک پارچه مالش دهید، نیرویی درآن بوجود می آید که می تواند اجسام سبک را به حرکت در آورد. در این حالت، تکه های پلاستیک، بار الکتریکی گرفته و باردار می شوند.
بار الکتریکی هر تکه پلاستیک، به آن انرژیی می دهد که برای مدتی در پلاستیک ذخیره می شود .به این انرژی، انرژی پتانسیل الکتریکی می گویند.....

کلمات کلیدی : الفبای فیزیک ، انرژی الکتریکی ، انرژی برق



مشاهده مقاله

هیدروژن

در گوشه بالا سمت چپ جدول تناوبی اولین عنصر یعنی هیدروژن با عدد 1 قرار دارد. سالها قبل از آنکه دانشمندان این ماده را به عنوان یک عنصر خالص کشف کنند به روشهای مختلف آنرا تولید کرده و از آن استفاده می کردند.

لاوازیه (Antoine Lavoisier, 1743 - 1794) شیمیدان فرانسوی هنگام تحقیقاتی که روی آب انجام می داد متوجه شد

 

 

کلمات کلیدی : هیدروژن ، عناصر جدول تناوبی ، کشف هیدروژن



مشاهده مقاله

پوریم یا نسل کشی ایرانیان به دست یهود چیست؟؟؟؟

 

اسم هلوکاست رو که میشنوی یاد چی می افتی؟ 

یاد جنایت نازی ها درمورد یهود ؟ 

یاد بهانه قتل عام فلسطینی ها به دست یهود؟ 

یاد خیلی چیزا میوفتی 

درسته؟ 

ولی کمتر کسیه که یاد جایت یهود در مقابل ایران بیوفته 

میگین چه جنایتی؟ 

پوریم نام نسل کشی 75000 ایرانی به مدت سه روز به

 

کلمات کلیدی : هولوکاست ، پوریوم ایرانیان ، نسل کشی ایرانیان ، یهودیان



مشاهده مقاله

کد تشخیص افراد مخفی یاهو

شاید دوست داشته باشید به کاربر وبلاگتان این امکان را بدهید که وضعیت واقعی آی دی یاهوی دوست خود را بررسی نماید کدی که در اینجا ملاحظه میفرمایید به همین منظور....

کلمات کلیدی : تشخیص افراد مخفی یاهو ، WwW.YAHOO.com،کدهای یاهو مسنجر



مشاهده مقاله